Allround Medewerker Informatiebeheer

Solliciteer nu

Kom jij de kwaliteit van onze informatiehuishouding verbeteren?

Allround Medewerker Informatiebeheer (36 uur)

Houd je van secuur werken en heb je veel kennis van zaakgericht werken? Ben je - met andere woorden - vaak op zoek naar hoe we processen kunnen verbeteren?

Dan ben jij wellicht de medewerker informatiebeheer die we zoeken! Als informatiebeheerder zorg je dat informatie snel en correct geregistreerd en gearchiveerd wordt. Daarnaast beantwoord je vragen van klanten vanaf de werkvloer bij de gemeente óf vanaf je eigen werkplek.

Waar kom je te werken?

Het team Duurzaam Informatie Beheer (DIB) adviseert en ondersteunt bij een toegankelijke informatiehuishouding. We streven ernaar om informatie juist en volledig op te slaan, zodat het eenvoudig terug te vinden is. Onze diensten verlenen we aan de medewerkers van de gemeente Krimpen aan den IJssel.

De medewerkers doen vaak een beroep op ons. Niet alleen omdat wij specialisten zijn, maar ook omdat we ons blijven ontwikkelen. We houden ervan om te experimenteren, wat onze ontwikkeling alleen maar ten goede komt. Iedere uitdaging binnen de gemeente is voor ons een kans om onze talenten verder te vergoten.

Plezier in ons werk is echter net zo belangrijk als de ontplooiing van onze teamleden. Kernwaarden als professioneel, empathisch, lef en eigenaarschap beschrijven ons team als geen ander.

De gemeente Krimpen aan den IJssel

De gemeente Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die vooruit denkt en doet. We werken met autonome, zelforganiserende teams. Hierdoor zijn de lijnen kort en heb je veel zelfstandigheid. Krimpen aan den IJssel is een mooie gemeente waar van alles gebeurt. Een gemeente waar jij het verschil maakt voor de inwoners en ondernemers. We zoeken een enthousiast en secuur iemand die de functie van Allround medewerker informatiebeheer voor 36 uur per week wil vervullen. Samen met 4 collega’s wordt je onderdeel van het team Duurzaam Informatiebeheer.

Wat ga je doen?

De functie Informatiebeheerder bij de gemeente Krimpen aan den IJssel is in transformatie. We gaan van specialist naar generalist. Oftewel: naar een brede en afwisselende rol waarbij je met alle facetten van het informatiebeheer te maken krijgt. 

Zo ga je:

  • Dagelijks post en e-mails registreren in het zaaksysteem (Djuma);
  • Kwaliteitscontroles uitvoeren in de vorm van steekproeven;
  • Eindgebruikers ondersteunen bij het juist opslaan van informatie;
  • Vragen beantwoorden over het vinden, opnemen en delen van informatie in het zaaksysteem;
  • Als eindverantwoordelijke de kwaliteit controleren van gescande documenten;
  • Deel nemen aan DIB-projecten op operationeel niveau.

Wat neem je mee?

Je hebt MBO werk- en denkniveau, en je bent bedreven in zaakgericht registreren en archiveren. Daarnaast ben je bekend met gemeentelijke processen. Je hebt een aantal jaar werkervaring als informatiebeheerder, maar we hechten er vooral waarde aan dat jij je herkent in onderstaande beschrijving:

  • Je bent een klantvriendelijk persoon die beschikt over een secure werkwijze en goede communicatieve vaardigheden;
  • Je bent stressbestendig en kan weet jezelf staande te houden in een dynamische functie;
  • Je hebt een afgeronde beroepsopleiding op het gebied van digitale informatievoorziening, zoals: SOD I/II, Records Manager Digitale Informatie' (RMDI), Leergang Informatiebeheerder of Leergang Aankomend Recordmanager. Zo niet dan ben je bereid een opleiding te volgen;
  • Last but not least: je bent een fijne collega en teamplayer die een hoop positieve energie in het team brengt.

Dit bieden we jou

  • In eerste instantie een dienstverband voor 1 jaar voor 36 uur per week. Bevalt het van beide kanten? Dan bieden we je daarna een vast dienstverband aan;
  • Een salaris van maximaal € 3.612,- (schaal 7) bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Je exacte salaris is afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring;
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je jouw IKB budget (inclusief vakantietoelage en eindejaarsuitkering) besteedt;
  • Opbouw keuzepensioen via ABP;
  • Een tegemoetkoming voor gemaakte reiskosten en de mogelijkheid om flexibel thuis te werken;
  • Mooie, complexe en afwisselende werkzaamheden en een plek in een collegiaal, divers team waarbinnen iedereen zijn identiteit en eigenheid behoudt.

Verder investeren we graag in de opleiding en ontwikkeling van onze medewerkers. Wij zorgen ervoor dat jouw talenten optimaal benut worden. Zodat jij straks het beste uit jezelf haalt.

Gewenste startdatum

Zo snel mogelijk.

Laat zien wie je bent

Spreekt deze baan jou aan? Solliciteer dan via de button onderaan!

Stuur ons je recente cv en vertel ons waarom jij een goede aanvulling voor ons team bent. Hoe ziet je ideale werkdag eruit en wat spreekt je aan in het werken bij de overheid?

We horen het graag van je.

Wil je nog iets meer weten over de functie? Neem dan contact op met Rudy Solognier of met Petra de Bruin via 14-0180.

Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Niels Kuppens, via Solliciteren@krimpenaandenijssel.nl of via het telefoonnummer 06-27 16 80 85.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.